کیف و کفش مدرسه کودکان، چی بخریم؟

 ایسنا: در آستانه بازگشایی مدارس، متخصصان بر ضرورت خرید کیف و کفش استاندارد برای دانش‌آموزان تأکید می‌کنند.

کیف و کفش استاندار بخرید

دکتر فتانه اکبری، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت:«کیف مدرسه و محتویات آن باید کمترین وزن ممکن را به بدن دانش‌آموزان تحمیل کند. جنس کیف مدرسه نیز باید از انواع سبک باشد که در مجموع با محتویات آن وزن زیادی نداشته باشد.‌»

او ادامه داد:« در صورتی که برای کیف مدرسه از کوله‌پشتی استفاده می‌شود، کوله‌پشتی باید دوبند داشته باشد و نحوه تنظیم آنها طوری باشد که در مهره‌های ناحیه پشت قرار گیرد نه در قسمت پایین روی کمر. از طرف دیگر کوله‌پشتی‌ها نباید به صورت یک‌طرفه استفاده شوند چرا که برای حمل آن فرد ناچار به یک طرف متمایل می‌شود.‌»

به گفته او در صورت استفاده از کیف تک‌بند یا حمل کیف با دست توصیه می‌شود این گونه کیف‌ها با هر دو دست حمل شوند به این ترتیب که حمل کیف دائم از دست راست به دست چپ و برعکس تغییر کند.

همچنین بهتر است در تهیه لوازم‌التحریر به جای زیبایی و ظاهر به وزن آنها توجه شود. این متخصص طب فیزیکی گفت: «در صورتی که حمل کیف با یک دست یا یک طرف بدن عادت شود می‌تواند کج شدن ستون فقرات، افتادگی شانه و عوارضی از این قبیل را به دنبال داشته باشد«.‌

او درباره کفش مناسب برای استفاده کودکان و نوجوانان در سن مدرسه گفت:« کفشی که برای مدارس انتخاب می‌شود باید راحت بوده و حداکثر ۲ تا ۳ سانتی‌متر پاشنه پهن داشته باشد. بهتر است جنس پاشنه کفش‌ها از اسفنج فشرده و تا حدی قابل انعطاف باشد.»

به گفته اکبری بهتر است کفش مدارس از نوع بنددار با پنجه پهن باشد. او با تأکید بر اینکه میز و نیمکت مدارس نیز باید متناسب با جثه دانش‌آموز باشد، گفت: «بهتر است صندلی نیمکت به شکلی باشد که دانش‌آموز بتواند صندلی را به میز نزدیک کند به نحوی که بتوان دست‌ها را به میز تکیه داده و تنه با لبه میز مماس باشد. در صورتی که میز و نیمکت‌ها متناسب با جثه دانش‌آموزان نباشد، حالت‌های نادرست نشستن دانش‌آموزان در درازمدت مشکلات عضلانی و اسکلتی را در ستون فقرات، کمر، پشت و گردن ایجاد می‌کند.»

 

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید