پیک نوروزی کودکانه، مفید است یا مضر؟

فارس : محمود حسینی گفت: نقطه تلاقی نظارت مسئولان آموزشی و خانواده‌ها بر مدارس، بهبود شرایط آموزشی است. محمود حسینی در خصوص وضعیت پیک‌های نوروزی در شهر تهران اظهار داشت: با توجه به سیاست غیر متمرکز آموزش و پرورش شهر تهران و عدم دخالت در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که می‌توان به مناطق و مراکز آموزشی واگذار کرد، تصمیم‌گیری در خصوص طراحی و ارائه پیک‌های نوروزی در اختیار مناطق و مراکز آموزشی است.

پیک نوروزی، مفید است یا نه؟

وی با اشاره به متفاوت بودن شرایط مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران از جهت توان اجرایی و یادگیری گفت: ممکن است برخی مراکز آموزشی برای تعمیق یادگیری دانش‌آموزان، پیک نوروزی را طراحی کنند و در اختیار آنان قرار دهند و در مقابل برخی از مراکز نیز چنین تصمیمی نگیرند.

حسینی با بیان اینکه در تقویم اجرایی آموزش و پرورش، غیر از تعطیلات رسمی هیچ تعطیلات دیگری پیش‌بینی نشده است، تاکید کرد: دانش‌آموزان مکلفند تا آخرین روز سال در مدارس حاضر شوند و کلیه واحدهای آموزشی شهر تهران نیز شرایط لازم را برای حضور معلمان و دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم کرده‌اند همچنین زمان بازگشایی مدارس نیز نخستین روز پس از تعطیلات عید نوروز است.

معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش شهر تهران با یادآوری فضای مربوط به چهارشنبه آخر سال و تهدیدات پیش روی دانش‌آموزان، تصریح کرد : مدیران واحدهای آموزشی با توجه به تجربه خود، شرایط مناسبی را جهت گفتمان با دانش‌آموزان فراهم کرده‌اند تا ضمن توجه به فرصت‌ها و قوت‌های این روز، هم از شادی‌های آن بهره ‌ببرند و هم از خطرات در امان باشند.

حسینی با توصیه به خانواده‌ها مبنی بر به حداکثر رساندن تعامل با مدارس در امور آموزشی و تربیتی و نه صرفاً مالی، ادامه داد: نقطه تلاقی نظارت مسئولان آموزشی و خانواده‌ها بر مدارس، بهبود شرایط آموزشی است.

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید