مفاهیم دینی برای کودکان، قابل آموزش است؟

حیات: غرفه کودک و نوجوان یکی از بخش های مرتبط به قسمت پژوهش در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن است. مسوولان این غرفه حجه الاسلام سید محمد مهاجرانی و  حیدری هستند که هر دو علاوه بر این که برای کودکان در موضوعات دینی می نویسند به پژوهش درباره نگاه اسلام به کودکان و نوجوانان می پردازند، به همین دلیل می توانند مشاوران خوبی در زمینه مسائل دینی برای کودکان باشند.

مهاجرانی می گوید: فعالیت ما در این غرفه در ۴ زمینه انجام می شود، کودکان و نوجوانان سوالات شرعی خود را می پرسند، خانواده ها در مورد اختلالات رفتاری فرزندانشان راهنمایی می گیرند، در برخی موارد نیز هیچ یک مشکلی ندارند، اما هر دو به دنبال پیشرفت در فهم دین هستند و دیگر این که در مورد تربیت صحیح فرزند سوال دارند، به طور مثال فردی به ما مراجعه کرده و در مورد تربیت مناسب فرزند چهار ماهه اش از همین سنین آغازین زندگی مشاوره می خواست.

وی می افزاید: والدین در مواردی چون انتخاب کتاب های مناسب، شیوه های درست مطالعه و…. نیز از ما سوالاتی می پرسند که در حد توانمان پاسخگو هستیم.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به شیوه آموزش مذهبی به کودکان، ادامه می دهد: بنده سال ۸۱ به آموزش و پرورش پیشنهاد دادم به جای این که از جنگ های پیامبر بگوییم به سیره و رفتار ایشان برای کودک و نوجوان بپردازیم تا کودکان با جنبه های مختلف شخصیت پیامبر آشنا شوند.

یادآور می شود، مهاجرانی مجموعه ای ۱۴ جلدی در کارنامه خود دارد که تا کنون ۱۳ جلد آن منتشر شده و جلد ۱۴ آن نیز در حال چاپ می باشد و همچنین برای نخستین بار رساله کودکان را نوشته است. این رساله ۱۴ جلدی در هر جلدش ۱۰ حکم شرعی را بررسی می کند.

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهار =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید