معرفی کتاب کودک، چند «قطره» فلسفه

ایبنا نوجوان: بخش کودک و نوجوان «انتشارات قطره» از حدود یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و تا  کنون آثاری مانند «خاطرات یک بی‌عرضه»، «نگهبانان دروازه»، «سفر جادویی پنج خواهر»، «تابستان زاغچه» و «موشکی به نام گالیله» به همت مسوولان این بخش منتشر شده است. ما هم بیش‌تر این کتاب‌ها را پیش از این به شما معرفی کرده‌ایم.

مسوولان این بخش از انتشارات قطره که اکنون روزهای پرکاری را می‌گذراند، مشغول آماده کردن مجموعه‌ای با عنوان «فلسفه برای کودکان و نوجوانان» هستند.

«شهرام اقبال‌زاده» مسوول بخش کودک و نوجوان انتشارات قطره در این‌باره گفت: «هدف از ایجاد این مجموعه، انتقال مفاهیم فلسفی به گروه‌های سنی کودک و نوجوان است. این مجموعه زیر نظر دکتر «مرتضی خسرونژاد» تهیه می‌شود و به‌تازگی نخستین کتاب از مجموعه با عنوان «با هم‌اندیشی» توسط «مریم خسرونژاد» ترجمه شده است.»

او درباره‌ی مخاطبان مجموعه‌ی «فلسفه برای کودکان و نوجوانان» گفت: «مهم‌ترین مخاطبان این مجموعه بچه‌ها هستند چرا که قصد ما انتقال مفاهیم به آن‌هاست. البته علاوه بر آن‌ها، همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند هم می‌توانند از کتاب‌های مجموعه استفاده کنند.»

بخش کودک و نوجوان انتشارات قطره این‌روزها مشغول آماده کردن چندین عنوان کتاب جدید برای این گروه سنی نیز هست. در میان این کتاب‌ها آثاری از «رضی هیرمندی» و «نسرین وکیلی» دیده می‌شود.

«صدای سخن عشق» یکی از این کتاب‌هاست که شامل جملات قصار با سه محور مادر، عشق و دوستی می‌شود.

گردآوری و ترجمه‌ی این گزین‌گویه‌ها به عهده‌ی «رضی هیرمندی» بوده است.

از ترجمه‌های «نسرین وکیلی» برای کودکان و نوجوانان هم دو کتاب «قلب پنهان» نوشته‌ی دیوید آلموند و «علامت سمور» مراحل انتشار را در این انتشارات می‌گذرانند.

مسوول بخش کودک و نوجوان انتشارات قطره از ایجاد مجموعه کتاب‌هایی برای «همه‌سالان» هم خبر داد و گفت: «برخی داستان‌ها هستند که همه‌ی گروه‌های سنی می‌توانند از خواندن آن‌ها لذت ببرند.

مثل کتاب‌های «چارلز دیکنز» یا «مارک تواین» یا کتاب‌هایی مانند «شازده کوچولو» که من ترجیح می‌دهم نام این نوع ادبیات را ادبیات همه‌سالان بگذارم. ما اکنون در انتشارات قطره مشغول آماده کردن برخی از این کتاب‌ها هستیم. «جان و اسب وحشی» و «آنجلیتو» با ترجمه‌ی «کمال بهروزکیا»، «رقص سایه در باران» و «وقتی که هیچ‌کس نبود» تالیف «جبار شافعی‌زاده» از جمله‌ی کتاب‌های این بخش هستند.»

«روباه سنگی» با ترجمه‌ی «ناهید خستو»، «جنگاوران اخترناو» با ترجمه‌ی «پیمان اسماعیلیان»، «گیوه‌پوشان» با ترجمه‌ی «طاهره بهادران» و «جنگ‌های ستاره‌ای» با ترجمه‌ی «مهرداد تویسرکانی» از دیگر کتاب‌هایی هستند که در انتشارات قطره مراحل آماده‌سازی را می‌گذرانند.

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید