فواید تئاتر برای بچه ها

ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، گفت: تئاتر کودکان ونوجوانان با ایجاد روحیه مشارکت، ابتکار، خلق و آفرینش، عامل سازنده شخصیت و هویت فرهنگی و روشی برای درک مفاهیم پیچیده به زبان زنده و نمایشی است.

از جشنواره تئاتر کودک، متن پیام ˈسیدمحمد حسینیˈ که روز جمعه انتشار یافته به شرح ذیل است:

چون سروکار تو با کودک افتاد پس زبان کودکی باید گشاد

دنیای کودکان دنیای خاصی است و تفاوت ها و تمایزات آن با دنیای بزرگ سالی آشکار است. بی تردید رشد هر جامعه ای در گرو توجه و برنامه ریزی دنیای کودکان است. به عبارتی رشد فرهنگی کودکان دروازه ورود به رشد عمومی جامعه آینده خواهد بود. برای حضور در چنین جامعه ای نیازمند مخاطب شناسی، ابزار و کارآمدترین روش های موثر فرهنگی هستیم. توسعه بدون برنامه ریزی میسر نیست و رشد، تعالی و شکوفایی بدون توجه به تکوین شخصیت درونی کودکان امری محال و ناممکن به نظر می رسد.

نظام فرهنگی و مهندسی آن، ارتباطی مستقیم با دنیای کودکان دارد همچنان که معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از قیام سال چهل و دو، کودکان درون گهواره را سربازان خود نامیدند و هم آنان بودند که در جوانی و میان سالی نظام انقلاب اسلامی را بنا نهاده و مستحکم ساختند.

تئاتر کودکان و نوجوانان با ایجاد روحیه مشارکت، ابتکار، خلق و آفرینش، عامل سازنده شخصیت و هویت فرهنگی و روشی برای درک مفاهیم پیچیده به زبان زنده و نمایشی است. اما تحقق این تأثیرگذاری همچنان در گرو هدفمندی و بالندگی تئاتر کودکان و نوجوانان است که یقین دارم هنرمندان سخت کوش این رشته و برنامه ریزان دلسوز در معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نیل به تعالی آن گام های ارزنده ای را با سرافرازی برخواهند داشت. ان شا ءالله.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه در همدان برگزار می شود/س

 

 

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید