زمان بارداری دوم، بهترین فاصله سنی چنده؟

ایسنا: یک متخصص روانپزشکی کودکان گفت: دادن آگاهی به فرزند اول قبل از به دنیا آمدن فرزند بعدی در پذیرش شرایط از طرف وی موثر است و مشارکت فرزند اول در نگهداری فرزند تازه متولد شده موجب کاهش پرخاشگری وی می‌شود.

دکتر مهدی تهرانی دوست، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  اظهار داشت: رفتارهای غیرعادی نظیر پرخاشگری و بدخلقی فرزند اول بعد از بدنیا آمدن فرزند دوم طبیعی است و در صورت تدبیر والدین به سرعت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: فرزند تازه متولد شده به لحاظ شرایط فیزیولوژیکی که دارد نیاز به توجه بیشتری از سوی والدین دارد و همین امر سبب برانگیخته شدن حس حسادت در فرزند اول می شود.

دکتر تهرانی دوست افزود: این شرایط در زمان تک فرزندی تشدید می‌شود و والدین می‌توانند با مشارکت دادن فرزند اول در نگهداری از نوزاد جدید باعث کاهش حسادت وی شوند.

این فوق تخصص روانپزشکی اطفال تاکید کرد: حسادت فرزند اول در قالب لجبازی، بدخلقی، تنش و آسیب رساندن به نوزاد جدید می‌تواند بروز کند که با درایت والدین قابل حل است.

وی یادآور شد: والدین می‌توانند در قالب فیلم یا داستان به فرزند اول آگاهی دهند و او را آماده پذیرش شرایط و فرزند جدید کنند.

دکتر تهرانی دوست اظهار کرد: ۴ تا ۵ سال بهترین فاصله سنی میان فرزندان است. فرزندان ۴ تا ۵ ساله به لحاظ رشد عقلی که دارند می‌توانند شرایط را بهتر درک کرده و با موقعیت جدید کنار بیایند.

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دو =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید