دیدن آمیزش والدین، حالا باید چیکار کنید؟

کودکان در مرحله رشد با امیال جنسی آشنا می شود و در مرحله بعد بدنبال پذیرفته شدن از سوی دیگران هستند و می خواهند او را دوست بدارید .

گاهی والدین به دلایل مختلف و اهمال کاری نمی توانند محیط مناسبی برای روابط زناشویی خود فراهم کنند و وقتی کودک این رابطه را مشاهده می کند یا صدایی می شنود ممکن است احساس وحشت کند و یک صحنه خشونت برای کودک منسجم شود و هنگاهی که والدین در اتاق را قفل کنند این تصور در کودک تقویت می شود و ممکن است حتی هیجان جنسی او تحریک شود .

برخی والدین با این تصور که کودکان چیزی از این مسائل نمی فهمند و یادشان نمیماند با سهل انگاری و بی توجهی به رفتار خود ادامه می دهند در صورتی که کودکان در سنین پایین حتی ۲ سالگی نیز تمام تصاویر و اتفاقات را حفظ و ثبت می کنند . 

مشکلات روانی ناشی از تماشای رابطه جنسی والدین در کودکان

در زمانی که کودک با صحنه روابط زناشویی والدین مواجه می شود ممکن است دچار مشکلات روانی متعددی از قبیل : اضطراب ، افسردگی ، شهوانی شدن کودک ، ابهامات سادومازوخیستی ، ترس از تنهایی ، آسیب پذیری و موارد دیگر شود .

البته بسیاری از روانشناسان کودک اتفاقات زناشویی را عامل اصلی مشکلات روانی تلقی نمی کنند مگر اینکه رابطه زناشویی والدین در هنگام مشاهده کودک خشن باشد .

ممکن است نتوانید به راحتی با فرزندان خود از مسایل جنسی حرف بزنید . بسیاری از پدرها و مادرها به مسائل جنسی بی توجهی می کنند و تصور می کنند که این مسائل را کودک در مدرسه یاد می گیرد و از آموزش آن شانه خالی می کنند .

رفتار مسئولانه در قبال مسایل جنسی چگونه است ؟ ( اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید !؟ )

در وهله ی اول پدر و مادرها ، نباید نسبت به مسائل جنسی بی اعتنایی کنند چرا که بی اعتنایی به مسایل جنسی تحریک کننده است . روانشناسی کودک اظهار می کند که والدینی که با کودک خود مسائل جنسی را مطرح می کنند باعث می شوند که کودکان دیرتر به مسائل جنسی توجه کنند .

سعی کنید که با دقت درباره ی مسائل جنسی با کودک خود صحبت کنید . زیرا نظرات والدین با یکدیگر فرق می کند و کودکان نیز متفاوت هستند . در نظر داشته باشید که رابطه جنسی چیز بدی نیست . اگر رابطه جنسی را برای کودک بد جلوه بدهید ، ممکن است کودکتان دیگر برای نظرات شما ارزش قائل نشود . بدون توجه به دین و مذهبی که دارید بدانید که روابط جنسی موضوع اخلاقی مهمی است .

چگونه با کودک در مورد مسائل جنسی برخورد کنیم ؟

اگر کودک بطور اتفاقی شما را هنگام رابطه زناشویی دید به هیچ وجه واکنشی نشان ندهید و دست پاچه یا وحشت زده نشوید .

دقت کنید که با برخوردتان کودک را شرمنده کنجکاوی جنسی اش نکنید .

با ورود کودک به اتاق سعی کنید پس از اینکه خود را پوشاندید او را در آغوش بگیرید و با محبت با او برخورد کنید .

با آرامش از او بپرسید که کاری یا مشکلی دارد که به اتاقتان آمده است ؟

اگر از شما پرسید که چه کاری انجام می دادید برایش آرام توضیح دهید که مامان ، باباها وقتی همو دوست دارند یکدیگر را در آغوش می گیرند و می بوسند و می خندند و هیچ دعوایی بین ما وجود نداشته است .

سوالات جنسی کودکان

اگر در شرایطی که کودک چیزی نپرسید می توانید در زمان مناسب از او سوال کنید که چیزی دیده است و اگر دید بود با او حرف بزنید . کودکان ممکن است در مورد مسائل جنسی سوالات متعددی کنند و شما باید دقت کنید که به هیچ وجه به او دروغ نگویید چراکه کودک به تدریج که بزرگ شود متوجه می شود و در آینده اعتمادش از شما سلب می شود . بنابراین سعی کنید با روشهایی که گفته شد به سوالات کودک خود پاسخ دهید و در صورتی که نیاز بیشتر به اطلاعات داشتید به یک متخصص روانشناس کودک یا مشاوره کودک مراجعه کنید .

مشاوره کودک ، این گونه سوالات جنسی کودکان را صرفا کنجکاوی ذاتی و میل شدید به فهمیدن می داند . پس بهتر است همانند مواقعی دیگر که از شما سوال می پرسند و با آرامش پاسخ می دهید در زمانی که در مورد مسائل جنسی از شما سوالاتی می پرسند ، با آرامش به او پاسخ دهید .

اگر در تربیت فرزندان خود کوشا باشید و کودک در مواجه با صحنه زناشویی شما این احساس و درک را داشته باشد که والدین می توانند رابطه صمیمی بیشتری از طریق تماس فیزیکی داشته باشند ، در نتیجه ضرر و آسیبی برای کودک نخواهد داشت .

ممکن است این شرایط برای بسیاری از والدین ناراحت کننده باشد اما بهترین برخورد با این مسئله این است که آرامش خود را حفظ کنید و نسبت به مشاهده کودک مضطرب و دست پاچه نشوید . 

اشتباهات والدین با بی توجهی کردن به اینکه ” اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید ” چه کنند ؟

والدینی که در حضور کودکان خود روابط زناشویی دارند باعث تحریک غریزه جنسی زودرس در کودک خود خواهند شد و عامل مهمی برای انحرافات اخلاقی کودکان می شوند .

بنابراین بهتر است والدین رابطه زناشویی خود را در ساعاتی که مطمئن هستند کودک خواب است یا حضور ندارد انجام دهند .

روانشناسی کودک و مشاوره کودک مشاهده رابطه زناشویی را برای کودک مناسب نمی دادند و به والدین توصیه می کنند که در برقراری روابط زناشویی نکته فوق را رعایت کنند و تصور نکنند که کودکان متوجه نمی شوند .

 

مشاوره تلفنی برای اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید چه کنیم ؟

در زمانی که کودک ، روابط زناشویی شما را مشاهده کرد و شما در مورد برخورد با این مسئله آگاهی نداشتید بهتر است که با یک روانشناس متخصص و مشاوره کودک مراجعه کنید و با مشورت آنها راهکارهای مناسبی را دریافت کنید و در صورت عدم توانایی هزینه مراجعه حضوری می توانید با تماس به مرکز مشاوره تلفنی و آنلاین از خدمات مشاوره کودک تلفنی رایگان استفاده کنید و با مشاوره کودک در این خصوص صحبت کنید .

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید