تاثیر رسانه ها بر رفتار کودکان، چگونه است؟

کودکان در محیط های اشباع شده با رسانه های الکترونیکی اعم از تلویزیون، تبلت و گوشی غوطه ور هستند. آکادمی اطفال آمریکا از مجموعه ای از توصیه های جدید پرده برداری کرد و گفت: پدر و مادر نیازمند کار کردن با بچه های خود برای توسعه ی یک برنامه درست برای استفاده از رسانه برای تمام اعضای خانواده هستند.

پیشنهادات خاص این طرح به این ترتیب می باشد:
– هیچ صفحه نمایشی برای کودکان زیر ۱۸ ماه نباشد.

-برای کودکان نوپا تماشای ۱ ساعت رسانه در روز گذاشته شود و هیچ رسانه ی دیجیتالی به عنوان ابزار تسکین دهنده برای کودکان استفاده نشود. به طور کلی هرگونه طرح استفاده از رسانه باید تعادل داشته باشد و همراه با فعالیت هایی سالم مانند: ورزش و خواب در زمان مناسب باشد.

– ترویج این ایده که هر عضو خانواده نیازمند اولویت بندی این رفتارها است، کلیدی برای سلامت خانواده ها است.

– رسانه ها باید با داشتن برنامه ای یک ساعته در روز برای کودکان ۲ تا ۵ ساله همراه با برنامه نویسی و کیفیت بالا به پدر و مادر در انجام این طرح کمک کنند و از گذاشتن رسانه های دیجیتال برای کودکان کمتر از ۱۸ ماه اجتناب شود. استفاده از رسانه می تواند در سلامت جسمی کودک تاثیرگذار باشد.

– رسانه ها در درجه ی اول با دادن حس بی تحرکی به کودکان باعث چاقی می شوند و در وهله ی دوم باعث غذا خوردن ناسالم، سوء مصرف مواد، رفتارهای جنسی پرخطر و بیماری های روانی می شوند.

– این دستورالعمل استفاده ی درست از رسانه، سازگار با ارزش های انسانی است و نیازمند به صرف وقت و تأمل از سوی والدین برای سلامت و آینده ی بچه ها است.

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید