ارزیابی عملکرد دانش آموزان، چه اهمیتی دارد؟

فارس: رئیس حوزه های علمیه خطاب به روسای آموزش و پرورش گفت: در اول هر سال تحصیلی باید به شناسایی دانش آموزان از نظر وضیعت خانوادگی، فردی و اخلاقی بپردازید و در پایان سال تحصیلی مشاهده کنید که آیا از نظر آموزشی و پرورشی، دانش آموزان را به سطح مورد نظر رسانده اید؟

 دانش آموزان را اول سال شناسایی کرده و در پایان سال ارزیابی کنید

آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس حوزه های علمیه در سومین روز از بیست و  نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است، با بیان اینکه آموزش و پرورش از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: آموزش و پرورش جایگاه عظیمی دارد و اهمیت هر کار و برنامه ای معطوف بر نتیجه و بازدهی آن است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای برنامه های خود دو وظیفه اساسی را به عهده دارد که نخستین وظیفه آن آموزش، و دومین وظیفه آن پرورش است که البته وظیفه دوم مهمتر از وظیفه اول است.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه آموزش و پرورش همه افراد را آموزش می دهد و باسواد می کند چرا که آموزش مراحل مقدماتی علم، بر عهده این وزارتخانه است، افزود: دانش آموزان دوازده سال مهمان آموزش و پرورش هستند که این امر بسیار مهم و ارزشمند است

وی تعلیم دانش آموزان را توفیق عظیمی دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم خود را به عنوان معلم توصیف کرده است و رسول اکرم(ص) نیز معلم است.

رئیس حوزه های علمیه خطاب به روسای آموزش و پرورش افزود: پایه علمی تمامی افراد در زیر دست شما پیگیری می شود و شما به تک تک افراد آموزش می دهید که البته باید این نقش خود را به درستی ایفا کنید و در جهت ارتقای جایگاه علمی و سطح آموزش فرزندان این سرزمین گام بردارید.

وی با تأکید بر وظیفه پرورش که از دیگر وظایف وزارت آموزش و پرورش است، گفت: پرورش به معنی ساختن انسان است و مدیران و معلمان در ایفای نقش پرورشی خود باید تهذیب و اخلاق را در دستور کار خود قرار دهند که البته تهذیب تنها تدریس خوب در کلاس های درس نیست و هرچند آموزش در کلاس درس لازم است اما کافی نیست و باید به تربیت افراد بافضیلت درجامعه پرداخت.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: در اول هر سال تحصیلی باید به شناسایی دانش آموزان از نظر وضیعت خانوادگی، فردی و اخلاقی بپردازید و این اطلاعات را به عنوان یک آمار در اختیار داشته باشید و در پایان سال تحصیلی مشاهده کنید که آیا از نظر آموزشی و پرورشی، دانش آموزان را به سطح مورد نظر رسانده اید و در جهت اعتقادات دینی و اخلاقی دانش آموزان گام برداشته اید؟

وی خطاب به روسای آموزش و پرورش استان ها با اشاره به نقش بی بدیل معلمان و مدیران آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان متدین گفت: اگر در جهت تربیت نوجوانان و جوانان متعهد و دیندار برآیید، نتیجه این تدین که در آنان شکل گرفته در زندگی شما نیز تاثیر خواهد داشت و هر عمل خوب و نیکی که از سوی آن جوان و نوجوان انجام می شود در نامه اعمال شما نیز ثبت خواهد شد و بدون آنکه خود متوجه این امر باشید.

رئیس حوزه های علمیه بر تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تلاش کرده ایم تا با راه اندازی ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، ارتباط این دو نهاد را بیش از پیش افزایش دهیم./س

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید