شهرزاد: تحقیقات دانشگاه Coventry انگلیس نشان داده استفاده از پیامک به وسیله کودکان دوره ابتدایی میتواند در توسعه سوادآموزی آنها موثر باشد.
تحقیقات تیم Bectaدانشگاه Coventryنشان داده، در میان کودکانی که از دستگاههای تلفن همراه جدید استفاده میکنند عبارتهای مخفف متنی با توسعه مهارتهای سواد آنها مرتبط است.
این دانشگاه که دانش آموزان ۹ تا ۱۰ ساله را مورد بررسی قرار داده اعلام کرده نیمی از کودکان از سرویس پیامک گوشی خود آخر هفتهها و در ایام تعطیلی مدارس استفاده میکنند.خواندن، هجی کردن و ادوات صوتی مهارتهایی است که کودکان با استفاده از سرویس پیامک گوشی میتوانند آن را تقویت کنند.
محققان معتقدند این ابزارها در توسعه سطح سواد دانشآموزان موثر خواهد بود و بنابراین این سرویس تاثیر مثبتی روی مهارتهای هجی کردن کلمات توسط کودکان خواهد داشت.
منبع : niniha
[ad_2]