ایرنا: تحقیقات نشان می دهد آزار کلامی مربیان مهد کودک بدنبال بی توجهی و ناآرامی کودک ، می تواند به “چرخه خطرناکی” بینجامد که احتمال بزهکاری و مشکلات یادگیری کودک را در سال های بعد افزایش می دهد.
دکتر “مارا بریندگن” از دانشگاه “کبک” در مونترال به رویترز هلث در نیویورک گفت: با توجه به اینکه رفتار کودک نیز خود یک عامل است هدف از این مطالعه مقصر دانستن آموزگاران نیست. بلکه اهمیت پشتیبانی بهتر از مربیان در برخورد با کودکان مشکل دار را نشان می دهد.
این رفتارها باعث ایجاد اختلال می شود و مدیریت کلاس را برای مربی بسیار دشوار می کند.
بریندگن و همکارانش ۳۹۹کودک را به مدت هفت سال مورد بررسی قرار دادند. آنها این مطالعه را از مهد کودک آغاز کردند.
به هر کودک یک دفترچه حاوی فهرستی از همکلاسی های آنها داده شد و از آنها خواسته شد تا اسامی دستکم سه کودک را که مربی همواره آنها را سرزنش و یا تنبیه می کند، مشخص نمایند.
محققان دریافتند نام یک کودک که سال اول مشخص شده است در سالهای بعد هم تکرار می شود. با این وجود در بسیاری از کلاس ها نیز هیچ کودکی انتخاب نشد.
بیشتر کودکان یعنی ۸۵درصد آنها تقریبا با آزار کلامی معلم خود در دوران تحصیل روبرو نبودند.
اما ۱۵درصد باقی مانده با آزارها روبرو بودند که با گذشت زمان افزایش می یافت.محققان به این نتیجه رسیدند که پسران و نیز کودکانی که در مهدکودک رفتار ضداجتماعی و مشکلات بی توجهی از خود نشان می دهند، بیشتر هدف مکرر آزار معلم قرار می گیرند.
منبع : niniha
[ad_2]